Article 4) Teixidó, Martí. “Sistema pedagògic i competències bàsiques”. Revista Catalana de Pedagogia, 2009-2010, vol. 7, p. 213-248. Versió en línia a: <http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/58541/58741>
Resum:
Tot i la crítica que rep constantment l’escola Tradicional, és obvi que, de moment, no hem pogut allunyar-nos tant com ens agradaria d’ella. La teoria segueix dominant a la pràctica i els alumnes treballen continguts dificílment aplicables a la societat actual, fet que no ajuda a motivar-los ni a estimular-los. Els canvis que s’han aplicat fins ara són lents i no tenen suficient consistència. És evident que les formes d’ensenyament actual no s’adapten a la societat i a les necessitats dels nens i les nenes d’avui en dia.
És important tenir en compte els principis de l’escola activa, que, a dia d’avui, gràcies a les tecnologies de la informació i la comunicació podrien potenciar-se enormement, i aplicar canvis coherents amb fonamentació científica.
No podem oblidar que el nostre gran objectiu és el d’ajudar als nens a convertir-se en persones, membres de la societat amb capacitat crítica i amb eines per a interactuar amb els altres i ser part activa del nostre futur.
Cal doncs, que tant l’elaboració del currículum com els procediments i el sistema pedagògic, s’ajustin definitivament als nostres alumnes i als usos culturals i tecnològics de la societat actual.
Autor:
Martí Teixidó (Barcelona, 1950) és un mestre i pedagog, doctorat en filosofia i ciències de l'educació.
Dona classes a la UAB de Política de la Educació, Planificació i supervisió del sistema educatiu i Avaluació de l'educació. A més a més col·labora amb diferents blogs i publicacions de caràcter pedagògic i ha publicat diversos articles a la Revista Catalana de Pedagogia.